MOŽNOST OSOBNÍHO ODBĚRU A VYZKOUŠENÍ NA ADRESE PEŠLOVA 5, PRAHA 9.

PO PŘEDCHOZÍ DOMLUVĚ

Nejlepší kolo na cyklo cestování?

Výběr jízdního kola pro vícedenní cesty závisí především na vlastnostech plánované cesty, i po Evropě jsou velké rozdíly v kvalitě cyklostezek, cest a silnic, např. doporučená cesta po silnici 2. třídy vypadá jinak u nás než na Balkánském poloostrově😃. V ČR pojedete pohodlně asfaltovou cestu, a např. v Rumunsku se dost často jedná o zpevněnou polní cestu.

 

Na dovolenou na kole se můžete vydat na jakémkoliv cyklo modelu, jen některá kola jsou vhodnější než jiná.

Městská kola, jsou asi nejméně vhodná. Sice bývají pohodlná, ale jsou zbytečně těžká, pomalá, mají málo převodů, nehodí se do terénu, na který narazíte na každé dálkové cyklotrase.

Silničky, to nejsou úplně vhodná kola pro cestování s nákladem.  Úzké galusky Vás budou držet dále od přírody, ideálně zůstanete jen na asfaltové cestě a karbonový rám má omezenou nosnost brašen s věcmi.

Gravel kola, kříženec horského kola a silničky, pohodlně projede terénem a na asfaltu jsou dostatečně svižná, aby Vám cesta pěkně ubíhala. Gravel je vybaven velkým množstvím montážních bodů, kromě klasického nosiče na zadním kole jsou možná místa pro uložení věcí i na spodní rámové trubce, horní rámové trubce, vidlici, zkrátka se dá osadit celé kolo dle vlastních představ. O pohodlí jezdce a jeho zad se stará geometrie rámu, která umožní přechycení řídítek. První pozice je aerodynamická, jako cyklo závodníci😃, druhá pozice klasická, více vzpřímená. Další výhodou jsou širší pláště a karbonová vidlice, která vyrovná hrboly na cestě.

Treková kola, jsou stavbou rámu podobná Gravelu, ale mají klasická rovná řídítka, většinou odpruženou přední vidlici. Nedisponují tolika možnostmi uchycení nosičů. A na zádech se všechno uvézt nedá😃.

Horská kola, projedou všude. Jedná se ale o robustní kola, na kterých se jezdec více nadře. Na zpevněných cestách horák klade podstatně větší odpor proti Gravelu a treku. Nemá zdaleka tolik montážních bodů, budete se muset omezit jen na zadní nosič, případně speciální nosič na přední vidlici s omezenou nosností.

 

Pokud plánujete cyklo dobrodružství směrem na západ, vůbec se nebojte vyrazit na elektrokole, žádný kopec ani silný protivítr Vám v tu chvíli nebude překážkou. Dobít baterku jde skoro na každém rohu cyklostezky. Věřte, že ušetříte spoustu síly a znásobíte prožitek z jízdy. Ať už se vydáte na jakémkoliv kole, nejdůležitější je mít na něm dobré sedlo (vysezené), funkční několika převodový systém, kvalitní brzdy a zvonek. Přibalte dobrou náladu a nebojte se špatného počasí, nakonec vždycky zase vyjde slunce.